Jun 4, 2011

bad day

alamak!

aduh!

menyampah aku!

begitulah keluhan hati aku sepanjang hari ini. customer berduyun-duyun. entah apa yang menarik sehingga sanggup menghabiskan ratusan wang ringgit demi memenuhi kepuasan hati dan nafsu. aku tak faham dan tak ingin faham. hari  yang sangat memenatkan bagi aku.melayan kerenah pelanggan yang sangat manja dan cerewet. seolah pinta dibelai bak anak kecil lapar dek perut kekosongan.

aku dimarahi si botak lagi. aku hanya mampu tunduk sebagai tanda akur. kau bos aku sekadar kuli. sudah menjadi adat berkerja dibawah orang. aku hanya menghitung hari untuk berhenti. mungkin rumah boleh memberi aku ketenangan. aku ingin jumpa si dia dan pada waktu yang sama aku sedikit gentar tetapi hari ini hajat aku termakbul. aku sekadar terpaku dan terpana melihat dia. dia jauh dari sangkaan aku. dan aku yakin dia juga rasa sama seperti aku.

No comments: