May 20, 2011

luahan hidup #2

Assalamualikumm

hidup ni tak sentiasa indah. ada hari sedih. ada hari gembira. ada hari kosong. setiap hari pasti terukir kenangan tidak mengira pahit atau manis. ia bergantung kepada seseorang individu itu sendiri untuk menilai hari-hari yang ditempuhi nya. kadang kala mengeluh sepanjang hari cukup untuk melepaskan beban di dada. tak perlu bertempik dan cari gaduh demi menghilang sedikit tekanan di minda. senyum juga mampu membuat hati tenang. tambahan mendengar alunan ayat ayat suci, sebak di dada bersama air mata mengalir tanpa dipinta.

mungkin aku selalu mengeluh dengan hidup aku. mungkin aku selalu melihat orang lain  terlalu sempurna jika dibanding dengan diriku. mungkin juga aku selalu menilai indah fizikal nya itu bermakna cantik segalanya. aku tahu aku patut hentikan semua tu. tapi ia seakan sebati dengan diri aku dan terlalu sukar untuk mengubah nya dalam sekelip mata. aku benci diri aku sebab aku selalu buat perkara yang aku tahu akhirnya akan melukakan aku.

melihat kehidupan orang lain membuatkan aku sentiasa bersyukur dengan hidup yang aku jalani. Tuhan itu maha adil dan saksama. mungkin aku tak dapat buat apa yang aku ingin lakukan seperti orang lain, mungkin berkat kesabaran aku menunggu yang 'itu' mendapat yang terbaik daripada Nya. aku hanya perlu kuat dan endahkan segala tipu dunia yang melalaikan aku sekali gus membuat aku alpa akan siapa diri aku sebenarnya.

No comments: