May 4, 2011

earn money

assalamualaikumm

memandangkan aku cuti setahun jadi tak kan nak bazirkan masa tu dengan bina badan dan tidur saja. jadi bermula lah misi aku untuk mencari kerja. seluruh pelusuk aku redah semata mata terdesak nak kerja. terdesak tu macam teruk pula bunyi nye. okay aku tukar.. demi mencari kerja yang halal. cewahh 2 hari juga lah aku menghabiskan masa untuk mencari kerja.  daripada pagi hingga ke petang mencari nya.

baru aku tahu, nak cari kerja part time pun susah tahu? asal aku tanya je 'kak/abang, ada kerja kosong tak?' mesti ni lah jawapan nye ' ada, isi borang ni dulu. nanti bila kami perlukan orang kami call ye' tak pun 'TAK ADA' ohh sangat sadis jawapan nya. aku pula punya la tunggu call nye. tak call call.. haihhh 

tiba-tiba semalam aku dapat call, 'esok datang interview boleh?' H A P P Y tak payah cerita la kan. tu baru interview belum tahu lagi dapat ke tidak hehe then, hari ni dapat lagi call, 'masuk kerja esok boleh?' mak aiiiii lagi la advance kan. tak de nye nak interview segala. terus masuk kerja la buuuuuuu :) tapi sekarang tengah penin pula nak pilih kerja yang mana 1..  

apa apa pun aku sangat bersyukur sebab dah dapat kerja. memang la aku jenis yang tak reti duk rumah lama lama kan. asal cuti lama sikit je mesti nak kerja. bukan apa sekurang kurangnya poket aku terisi dan boleh juga guna time study nanti. dan mungkin lepas ni entri aku penuh pasal kerja haha tak pun aku jarang update  sebab buzy kerja kan. satu je nak cakap.. its time to make money!!!!!!!!!! :)

No comments: