Jan 29, 2011

kau


semua benda yang terjadi ada hikmahnya
semua benda yang terjadi ada sebab musababnya
semua benda yang berlaku pasti ada pro(s) dan con(s)
tapi setiap yang berlaku itu kita tak pernah nilai sebaik mungkin
kita terlalu leka dan bangga dengan kesempurnaan diri sendiri
padahal,
kita manusia yang penuh dengan kelemahan dan kekurangan
punya akal tapi umpama tiada
punya ihsan tapi umpama kosong
aku tidak punya hak untuk menilai seseorang itu melalui luarannya sahaja
dalaman manusia macam-macam ragamnya
mungkin aku dengan kau bagaikan malaikat
hanya sekelumit jasa baik yang pernah aku perlihatkan pada kau
mungkin juga aku dengan kau bagaikan syaitan durjana 
hanya kerana aku tersalah langkah dan sedikit keburukkan yang kau nampak
aku percaya dan anggap kau umpama saudara dekat aku
tapi, tahi yang kau lemparkan di belakang aku
aku berdiam diri 
bukan tanda mengalah atau apa
tapi kau buat lagi,lagi dan lagi
sikap kau buat aku hilang pertimbangan
maaflah aku terpaksa libatkan pihak ke-2
manusia ada berjuta sudut untuk kau fikirkan 
fikir saja apa yang kau mahu fikir mengenai aku
aku sudah penat mengikut rentak kau
pffttttttttt



No comments: