Feb 15, 2011

teater

assalamualaikumm

lately, entri aku semua macam sadis dan tekanan je kan? bosan gak aku nak tatap tiap hari.. hari hari rutin yang sama. pergi kelas sampai petang lepas tu balik bilik siapkan kerja dan kalau ada masa terluang, raikan dengan main game sepuasnya.... baru je sampai campus tapi dah tak sabar nak tunggu cuti heee =D baru ingat nak post sal resepi tu. maaf lah yer, tak sempat lak. next time perhaps... =)

hari tu roomate aku ajak pergi tengok teater. pergi lah terkedek-kedek kami berempat heee =D teater tu bertajuk cinta ku milik siapa? barisan pelakon terdiri daripada budak jurusan undang-undang. ia berkisarkan mengenai cinta seorang hamba yang leka dengan dunia dan akhirnya kembali ke pangkal jalan setelah menyedari cinta seorang wanita terhadap Allah dan rasulnya. jalan cerita dia boleh tahan. dah nama pun teater muzikal kan, mesti ada orang nyanyi segala bagai.. part nyanyi tuh yang tak-boleh-blah.. nak pecah perut aku tengok gelagat diorang. dah lama tak rasa macam tu =) 


hari tu nak pergi tengok teater natrah, sekali ada event lain pulak haizzzz dah lama kot mengidam nak tengok teater natrah huhu rupanya ada penampilan istimewa penyanyi nasyid, suhaimi. aku dah mula hairan bila 1 part ni orang nyanyi lagu hindustan. rupanya suara suhaimi.. no wonder lah. lepas habis teater tu terserempak dengan isteri suhaimi, ina. boleh tahan gak budak-budak ni pergi bergambar dengan dia. aku malas nak ambil pusing. mata dah kuyu, hanya katil di fikiran.. mengantuk sudah. tapi teater tuh aku sangat kagum dengan dorang. tak kiralah warga prop dan barisan pelakon. memang mantap hasil kerja dorang.. syabas~

baru je nak gelak ketawa sekali demam pula huhu tanda nya nak aku berehat lah tuh. apa lagi kerja aku, tidur sajalah buuuu. awal pagi dah bangun kononnya orang demam kena mandi awal. roomate aku ada event maulidul rasul dan ada yang kena pergi kelas ganti. tingal lah aku terkontang-kanting dalam bilik ni sorang-sorang. tiba-tiba dapat message dari chenta hati aku, farah nazirah badardin. terus bagun kemas bilik heee nanti dia merepek kat aku sampai ke petang. rindu nak lepak dengan si nick dan ida sekali.. pergi alamanda yang dah macam rumah ke-2 kitorang. sebelum aku terlupa, selamat menyambut maulidul rasul ya semua.. perbanyakkan berselawat ke atas junjungan nabi kita nabi Muhammad S.A.W...


No comments: